Unity

MMORPG-pelin toteutusta lähdetään testaamaan Unityllä. Alustavien kokemusten perusteella kehittäminen on sujuvaa.

Versionhallinta on kyllä pirullista tuon Unity + .NET + Mono + .dll homman kanssa. Mitä versiota käyttää mistäkin, ja nuo .dll tiedostot kun päätyvät väärään paikkaan, väärällä versiolla tai vaikkapa kahteen eri paikkaan, niin siitä syntyvillä virheillä ja virheilmoituksilla ei ole mitään loogista yhteyttä ongelman syntysyyhyn.

MySQL Connector / .NET jäi todennäköisesti jostakin tällaisesta syystä toimimatta noin vuorokauden mittaisen taistelun jälkeen.

Onneksi SQLite toimii nyt sujuvammin.

Jos peli-idea vaikuttaa Unityllä koeteltuna hyvältä, niin sitten voi harkita, haluaako tuon serverikomponentin toteuttaa suorituskykyisempänä in-house versiona, jota tässä on ollut pari vuotta kehitteillä.