Verkottunut peliserveri ja client "boottaavat"

Viime kuukausien tuloksena nyt 7000 riviä C-koodia serverissä ja 4500 riviä C++ koodia graafisessa clientissä.

Tämänhetkinen tilanne ei graafisesti ole kovin näyttävä. Pohjalla on kuitenkin hajautettu serveri, jonka suorituskykyyn minulla on luja intuitiivinen usko :)

Serverin arkkitehtuuri on jaettu 5 erilaiseen serverityyppiin, joita jokaista voi olla lukuisia maantieteellisesti hajautettuja yksiköitä.

  • Login -serverit, jotka toimivat myös verkon hallintasolmuina
  • Sektorit, joissa pelitilanne on tallentuneena, ja jotka kuvaavat maailman "todellisuutta"
  • Toimintoserverit, joissa on pelin hahmojen ja tapahtumien logiikka
  • Sisältöserverit, jotka jakelevat grafiikan ja muun tarvittavan median
  • Fysiikkaserverit, jotka tarvittaessa tukevat taisteluissa tarvittavaa fysiikan laskentaa

Nyt ollaan siinä pisteessä, että serverit saadaan käynnistettyä ja ne löytävät toisensa, ja kykenevät kommunikoimaan toistensa ja asiakasohjelman kanssa.

Toiminnallisuuksia ei ole nyt sen enempää kuin järjestelmään kirjautuminen :)

Tagit: