Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /home/machina/public_html/includes/menu.inc).
MMORPG-pelin toteutusta lähdetään testaamaan Unityllä. Alustavien kokemusten perusteella kehittäminen on sujuvaa.
Versionhallinta on kyllä pirullista tuon Unity + .NET + Mono + .dll homman kanssa. Mitä versiota käyttää mistäkin, ja nuo .dll tiedostot kun päätyvät väärään paikkaan, väärällä versiolla tai vaikkapa kahteen eri paikkaan, niin siitä syntyvillä virheillä ja virheilmoituksilla ei ole mitään loogista yhteyttä ongelman syntysyyhyn.
MySQL Connector / .NET jäi todennäköisesti jostakin tällaisesta syystä toimimatta noin vuorokauden mittaisen taistelun jälkeen.
Mori-alustaa varten tuli tarpeeseen tehdä jaetun muistin varauskirjasto.
Testausta varten tuli sitten tarpeeseen tehdä myös ylläpitoliittymä, jonka toteutin Pythonilla, ruutukaappaus ohessa Python interface for mempool
Whew, there certainly is so much difference in documentation levels of open source libraries :)
For example, Gnu SASL library documentation is comprehensive and serves almost as an introduction to the subject itself. It teaches not only the use of the library, but the principles of SASL.
Viime kuukausien tuloksena nyt 7000 riviä C-koodia serverissä ja 4500 riviä C++ koodia graafisessa clientissä.
Tämänhetkinen tilanne ei graafisesti ole kovin näyttävä. Pohjalla on kuitenkin hajautettu serveri, jonka suorituskykyyn minulla on luja intuitiivinen usko :)
Serverin arkkitehtuuri on jaettu 5 erilaiseen serverityyppiin, joita jokaista voi olla lukuisia maantieteellisesti hajautettuja yksiköitä.
I kind of like the Drupal architecture, and anything seems to be malleable by writing a few short hook functions.
The documentation, even of core modules, is quite abysmal. Unless you already know how things work, finding out the parameters, their use, not to speak of reasonable usage, has a large fraction of guesswork. I have gotten used to the habit of googling any functions and features of any programming language that happens to be at my screen at any time, and usually some of the first-pagers has a clear answer.
Sampsa Rydman puhui fantasiakartoista. Roomalaisten käyttämä tietkartta TABULA PEUTINGERIANA oli minulle uusi tuttavuus. Siinä kartta ei ole topografisesti oikea, vaan oleellista on oikean matkareitin löytyminen, kuten vaikkapa metrokartoissa.
Pelaajien elämän vaikeuttamiseksi tämä voisi olla yksi pelin tarjoamista kartoista :)
CEGUI has proven to be a difficult beast, mostly because of the difficulty of finding documentation. Constantly changing versions and the difficulty of finding examples and documentation to match that particular version do not help the situation either.
Well, I got it working anyhow, see
and the FPS window shows real time performance data from the client.