Blogi

Unity

Jou
17

MMORPG-pelin toteutusta lähdetään testaamaan Unityllä. Alustavien kokemusten perusteella kehittäminen on sujuvaa.

Versionhallinta on kyllä pirullista tuon Unity + .NET + Mono + .dll homman kanssa. Mitä versiota käyttää mistäkin, ja nuo .dll tiedostot kun päätyvät väärään paikkaan, väärällä versiolla tai vaikkapa kahteen eri paikkaan, niin siitä syntyvillä virheillä ja virheilmoituksilla ei ole mitään loogista yhteyttä ongelman syntysyyhyn.

MySQL Connector / .NET jäi todennäköisesti jostakin tällaisesta syystä toimimatta noin vuorokauden mittaisen taistelun jälkeen.

Posted By mauri lue lisää

Mempool - Kirjasto jaetun muistin varaamiseen

Elo
31

Mori-alustaa varten tuli tarpeeseen tehdä jaetun muistin varauskirjasto.
Testausta varten tuli sitten tarpeeseen tehdä myös ylläpitoliittymä, jonka toteutin Pythonilla, ruutukaappaus ohessa



Python interface for mempool

Posted By mauri lue lisää

Arkkitehtuurimuutoksia

Elo
31

Olen muuttanut Mori-alustan arkkitehtuuria ja se on tietysti ollut aika verkkaista.
Uuden arkkitehtuurin ominaisuuksia ovat

Posted By mauri lue lisää

Differences in documentation levels...

Elo
26

Whew, there certainly is so much difference in documentation levels of open source libraries :)

For example, Gnu SASL library documentation is comprehensive and serves almost as an introduction to the subject itself. It teaches not only the use of the library, but the principles of SASL.

Posted By mauri lue lisää

Verkottunut peliserveri ja client "boottaavat"

Elo
18

Viime kuukausien tuloksena nyt 7000 riviä C-koodia serverissä ja 4500 riviä C++ koodia graafisessa clientissä.

Tämänhetkinen tilanne ei graafisesti ole kovin näyttävä. Pohjalla on kuitenkin hajautettu serveri, jonka suorituskykyyn minulla on luja intuitiivinen usko :)

Serverin arkkitehtuuri on jaettu 5 erilaiseen serverityyppiin, joita jokaista voi olla lukuisia maantieteellisesti hajautettuja yksiköitä.

Posted By mauri lue lisää

Drupal documentation? mwahahahaha

Kes
19

I kind of like the Drupal architecture, and anything seems to be malleable by writing a few short hook functions.

The documentation, even of core modules, is quite abysmal. Unless you already know how things work, finding out the parameters, their use, not to speak of reasonable usage, has a large fraction of guesswork. I have gotten used to the habit of googling any functions and features of any programming language that happens to be at my screen at any time, and usually some of the first-pagers has a clear answer.

Posted By mauri lue lisää

ROPECON XX havaintoja

Hei
27

ROPECON XX käväisy oli taas virkistävää.

Sampsa Rydman puhui fantasiakartoista. Roomalaisten käyttämä tietkartta TABULA PEUTINGERIANA oli minulle uusi tuttavuus. Siinä kartta ei ole topografisesti oikea, vaan oleellista on oikean matkareitin löytyminen, kuten vaikkapa metrokartoissa.

Pelaajien elämän vaikeuttamiseksi tämä voisi olla yksi pelin tarjoamista kartoista :)

Posted By mauri lue lisää

Cats in code comments

Hei
26

I was looking at my own computer code and found this valuable piece of commentary. Several cups of tea have surely been consumed before writing this.



// now we know it is IPv4
struct sockaddr_in *sa_in_ptr = (struct sockaddr_in *)&addr;

Posted By mauri lue lisää

Async mySQL (MariaDB)

Hei
19

Proper database handling proved to be quite a lot more complicated than the usual one line SQL query.

I try to be able to service the maximum amount of requests without losing precious milliseconds waiting for database fetches to finish

Therefore I now coded the Mori server to

Posted By mauri lue lisää

CEGUI primitively working

Hei
10

CEGUI has proven to be a difficult beast, mostly because of the difficulty of finding documentation. Constantly changing versions and the difficulty of finding examples and documentation to match that particular version do not help the situation either.

Well, I got it working anyhow, see

and the FPS window shows real time performance data from the client.

Posted By mauri lue lisää

Sivut